Regulamin gry bibliotecznej
„NOC BIBLIOTECZNYCH DETEKTYWÓW”
1. Organizatorem gry „Noc bibliotecznych detektywów” jest Miejska Biblioteka Publiczna im. M. Wańkowicza w Stalowej Woli dalej zwaną MBP.
2. Gra odbędzie się 04.06.2016 r. w ramach II Ogólnopolskiej Nocy Bibliotek w godzinach 19:30 - 21:30 w MBP przy ul. ks. J. Popiełuszki 10 w Stalowej Woli. Zgłoszeni uczestnicy powinni stawić się do godziny 19.00 w holu biblioteki.
3. Uczestnikami gry mogą zostać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
4. W grze nie mogą uczestniczyć członkowie rodzin pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Stalowej Woli.
5. Informacja o grze ukaże się na stronie internetowej biblioteki, w lokalnych mediach, na portalach społecznościowych i plakatach.
6. Warunki uczestnictwa:
a) zgłoszenia udziału w grze należy dokonać osobiście w Czytelni MBP, ul. Popiełuszki 10 w dniach 24.05.2016 r. – 03.06.2016 r. w godzinach pracy Biblioteki Głównej. Należy okazać ważną legitymację szkolną. Liczba uczestników ograniczona jest do 30 osób, liczy się kolejność zgłoszeń;
b) w momencie zgłoszenia uczestnik powinien wypełnić oświadczenie, o którym mowa w punkcie 6c;
c) wypełnienie oświadczenia dotyczącego przetwarzania oraz umieszczenia danych osobowych i wizerunku w publikacjach i witrynach internetowych organizatora oraz innych mediów (podpis własny lub opiekuna prawnego w przypadku osób niepełnoletnich) jest wymaganym warunkiem uczestnictwa w grze;
d) w dniu gry każdy uczestnik otrzyma kartę do gry;
e) uczestnik gry powinien być wyposażony w latarkę we własnym zakresie.
7. Zasady gry i punktacji:
a) gra składa się z 25 zadań do rozwiązania lub wykonania, za które można otrzymać : 2 punkty (brak lub błąd 0 punktów), 0-5 punktów (brak lub błąd w jednej cząstkowej odpowiedzi pomniejsza punktację o 1), maksymalnie można w grze uzyskać 81 punktów.
b) uczestnik otrzyma dokładną informację o miejscu rozpoczęcia gry i jej zasadach w dniu zgłoszenia;
c) odpowiedzi na pytania uczestnik będzie musiał znaleźć w książkach , w katalogu on-line biblioteki, wykazać się sprytem i logicznym myśleniem, a następnie zapisać odpowiedzi na karcie gracza, odpowiedzi każdego zawodnika będą na bieżąco sprawdzane w miejscach, gdzie będą umieszczone zadania i odpowiednio punktowane;
d) w miejscach biblioteki, gdzie będą umieszczone zadania uczestnicy gry będą otrzymywać klucz (1 wyraz) do rozwiązania hasła finałowego. Hasło finałowe będzie składać się z 7 wyrazów. Warunkiem zdobycia kluczy jest poprawna odpowiedź przynajmniej na 2 pytania w miejscu ukrycia każdego z nich. Gracz, który nie zdobył wszystkich 7 kluczy, może próbować rozwiązania hasła finałowego przy pomocy tych kluczy, które posiada . Za prawidłowe rozwiązanie hasła finałowego gracz otrzymuje dodatkowo 10 punktów;
e) korzystanie z internetu /urządzeń mobilnych w celu znalezienia odpowiedzi jest zabronione pod rygorem wykluczenia z gry;
8. Zwycięzcą gry zostanie uczestnik, który dostarczy kartę gry do punktu kontrolnego, z największą ilością punktów i rozwiązanym hasłem finałowym. W przypadku stwierdzenia takiej samej liczby punktów u co najmniej dwóch graczy, wygrywa ten, który wykonał zadania w najkrótszym czasie. W przypadku jakichkolwiek problemów z wyłonieniem zwycięzców, przewidziana jest dogrywka.
9. Ogłoszenie wyników nastąpi po ukończeniu gry przez wszystkich zawodników i podliczeniu punktów.
10. Najlepszych pięciu graczy otrzyma nagrody:
I miejsce – tablet
II-III miejsce – słuchawki
IV-V miejsce - pendrive