8 kwietnia w Bibliotece Głównej uczniowie klasy I ze Szkoły Podstawowej nr 12 uczestniczyli w zajęciach z elementami biblioterapii pod hasłem: Tolerancja. Jak wspierać się w grupie rówieśniczej.
Spotkanie rozpoczęliśmy głośnym czytaniem książki M. Młodnickiej pt. "Nie daj się gnębić: książka, która dodaje siły".
Główna bohaterka trafia do nowej klasy, w której nie zna nikogo. Z tego powodu dziewczynka doświadcza wykluczenia i dręczenia, co z kolei prowadzi do wielu przykrych odczuć: smutku, przygnębienia, poczucia osamotnienia i odtrącenia.
Dzieci poznały znaczenie tak ważnych słów jak tolerancja, akceptacja czy empatia. Miały okazję poćwiczyć głośne wyrażanie dezaprobaty dla czyjegoś złego zachowania, co znacznie onieśmiela dręczyciela.
Przygotowaliśmy dla uczniów zabawę w zdobywanie Super Mocy, polegające na kojarzeniu fragmentów z książki z konkretnymi hasłami, takimi jak: koleżeńskość, empatia, wspólna zabawa, szacunek, dobroć, otwartość i odwaga.
Kolejne zadanie "Jestem puzzlem" miało na celu zwrócenie uwagi uczniów na wsparcie w grupie rówieśniczej i wzajemną pomoc. Dzięki niemu dzieci zrozumiały, że każde z nich jest inne i niepowtarzalne, ale jest częścią całości, czyli swojej klasy, w której takie wartości jak wspólna zabawa, zrozumienie i tolerancja są najważniejsze i stanowią wspólne dobro.