Witamy na stronie Miejskie Biblioteki Publicznej w Stalowej Woli   Click to listen highlighted text! Witamy na stronie Miejskie Biblioteki Publicznej w Stalowej Woli Powered By GSpeech
A- A A+

Biblioteka Główna czynna - pon. 11:00 do 18:00, wt.-pt. 09:00 do 18:00, sob. 9:00 do 14:00

Filia nr 1 - pon. 10:00 - 18:00, wt.-pt. 09:00 do 18:00, sob. 9:00 do 14:00

Filia nr 2 - pon. 10:00 - 18:00, wt.-pt. 09:00 do 18:00, sob. 9:00 do 14:00

Filia nr 3 - pon. 10:00 - 18:00, wt.-pt. 09:00 do 18:00, sob. 9:00 do 14:00

Filia nr 5 - pon. 10:00 - 18:00, wt.-pt. 09:00 do 18:00, sob. 9:00 do 14:00

Pokazali, jak zrobić wirtualny escape room

Pokazali, jak zrobić wirtualny escape roomWirtualny escape room przygotowany przez pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Stalowej Woli zaprezentowany został w branżowym piśmie „Biblioteka Publiczna”. Działania stalowowolskich bibliotekarzy mogą stać się inspiracją dla ich koleżanek i kolegów w innych bibliotekach w Polsce. Pracownicy MBP opisali jak stworzyli escape room „Szlakiem królewskich podróży, czyli tajemnice zamków naszych okolic”.

Pandemia, wpłynęła na każdą sferę działalności człowieka, siłą rzeczy spowodowała również zmiany w funkcjonowaniu bibliotek. Przeniesienie działalności kulturalno-oświatowej do Internetu musiało się odbyć praktycznie z dnia na dzień.

Bibliotekarze stalowowolskiej książnicy już z początkiem obostrzeń podjęli wyzwanie zainteresowania czytelników zajęciami online. Jedną z propozycji stał się wirtualny escape room „Szlakiem królewskich podróży, czyli tajemnice zamków naszych okolic”.

– Przygotowywaliśmy go z założeniem, że będzie to tak naprawdę zabawa dla wszystkich, głównie dla młodzieży i rodziców z dziećmi. Przełożyło się to na poziom trudności zagadek i zawartych podpowiedzi. W oparciu głównie o nasz biblioteczny księgozbiór regionalny, uzupełniając informacje ze stron internetowych muzeów, fundacji czy stowarzyszeń skupiających miłośników małych ojczyzn, powstawała fabuła. Wymyślona historia uczestnika wirtualnej podróży, wraz z giermkiem Gniewkiem, stała się bazą do opracowania zagadek i łamigłówek. Wyprawa do poszczególnych miejsc miała na celu pokazanie pokrótce ich historii, ale przede wszystkim ciekawostek historycznych, geograficznych, architektonicznych – opowiadają twórcy wirtualnej zabawy.

Escape room stał się doskonałą zabawą, a jednocześnie zachęcił czytelników do poszukiwania nowych wiadomości, sięgnięcia po książki czy szukania odpowiednich informacji w innych źródłach. – Gotową grę poddaliśmy pod ocenę kilku osobom, które nie brały udziału w jej tworzeniu na żadnym etapie. To wskazało nam jakie elementy należy poprawić, co zmienić, ewentualnie usunąć bądź poszerzyć, dowiedzieliśmy się również ile czasu potrzebuje przeciętny uczestnik na ukończenie całości. Gotowy escape room został zamieszczony na stronie biblioteki i jej FB. Link do gry został zamieszczony również na stronie Urzędu Miasta i Muzeum Regionalnego. Do rozpowszechnienia włączyły się także media, za co im dziękujemy – dodają twórcy escape roomu.

Aby dodatkowo uatrakcyjnić swoją propozycję dla czytelników zorganizowano konkurs. Spośród osób, które rozwiązały zadania i poprawnie wypełniły formularz znajdujący się na końcu aplikacji, rozlosowane były 3 nagrody (gry planszowe i puzzle).

Aplikacja jest dostępna i można z niej korzystać cały czas, więc każdy ma możliwość sprawdzenia swoich umiejętności. A dostępna jest pod tym linkiem: https://tiny.pl/7f321

 

Aplikacja Sowa MOBI

Katalog on-line

Wyszukaj w katalogu online

Biblioteka cyfrowa

biblioteka cyfrowa

Wolne lektury

Katalog Larix

Regionalia

katalog regionaliów

Academica

academica

Konkursy

konkursy

Zaproponuj książkę

zaproponuj książkę

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Biblioteka KUL

Miejska Biblioteka Publiczna

im. M. Wańkowicza

ul. ks. J. Popiełuszki 10

37-450 Stalowa Wola

Facebook youtube rrs

 

 

Wyszukaj na stronie

facebook_page_plugin
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech